Ekonomi

Bakan Uraloğlu: Zengezur Koridoru ticaretin artmasına olumlu katkı sağlayacak

Zangezur Koridoru, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Azerbaycan ziyareti sırasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu ile Azerbaycan Cumhuriyeti Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı mevkidaşı Reşat Nebiyev arasındaki görüşmelerin öne çıkanlarından biri oldu. Bakan Uraloğlu, Azerbaycan’ın batı kesimlerini ve Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti’ni Ermenistan üzerinden Zangezur bölgesinden geçecek kara ve demiryolu sınırlarına bağlayacak olan Zengezur Koridoru’ndaki mevcut durum ve planlanan çalışmalara ilişkin son gelişmeleri değerlendirdi.

Bakan Uraloğlu, Zangezur Koridoru, gelecekte Güney Kafkasya’da ekonomik işbirliğinin gelişmesi için yeni fırsatlar sağlayacaktır. Zangezur Koridoru’nun işler hale gelmesiyle birlikte orta koridorun demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi artacak, bu da Pekin’den Londra’ya Doğu-Batı ticaretinin artmasına olumlu katkı sağlayacak. Orta koridorun etkinliğinin artmasıyla birlikte Azerbaycan ve Hazar Denizi üzerinde geliştirilebilecek projeler ile Nahçıvan ve Rusya ile işbirliği alanında ülkemizin bölgedeki stratejik konumunun önemi artacaktır. ulaşım ve güç.söz konusu.

Bakan Uraloğlu, sınırın Ermenistan sınırına kadar olan kısmının yapım çalışmalarının devam ettiğini, Horadiz’den Nahçıvan’ın Ordubad vilayetine kadar 166 kilometrelik yeni bir demiryolu inşa edileceğini, Azerbaycan ve Rusya’nın orta kesiminde müzakerelerin yürütüleceğini açıkladı. hattın Ermeni kısmının Zangezur bölgesinden geçecek 43 kilometrelik kısmının inşaatı.

Bakan Uraloğlu, bu kapsamda demiryolu sınırına paralel olarak karayolu hatlarının getirilmesinin konuşma konusu olduğunu kaydetti. Bakan Uraloğlu, Türkiye ile Azerbaycan arasında yeni bir ulaşım bağlantısı sağlayacak olan Kars-Nahçıvan Demiryolu Projesi çerçevesinde Türkiye ile Azerbaycan arasında yeni bir ulaşım bağlantısı kurulacağına işaret etti. Ordubad’dan Nahçıvan’ın kuzeyindeki Velidağ istasyonuna kadar uzanan 158 kilometrelik hat kapsamlı bir şekilde onarılacak. Ayrıca hat, Velidağ’dan Ermenistan sınırına kadar 14 kilometre uzatılacak. Bu sayede Kars-Tiflis-Bakü üzerinden Gürcistan’a bağlanan yapıya alternatif olarak Kars-Dilucu üzerinden Nahçıvan’a bağlanarak koridora erişim sağlanabilecektir.dedi.

BÖLGE TİCARETİNE OLUMLU YANSIYACAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Zangezur Koridoru’nun Orta Asya, Hazar Bölgesi, Azerbaycan ve Ermenistan’ı Türkiye’ye bağlayan sosyo-ekonomik, jeopolitik ve jeo-stratejik özelliklere sahip olduğunu belirterek, koridorun Rusya, Azerbaycan, Türkiye ve Ermenistan Bölge ticaretine olumlu yansıyacağının altını çizdi.

Zengezur Koridoru’nun değeri hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

Koridor, gelecekte Güney Kafkasya’da ekonomik işbirliğinin geliştirilmesi için yeni fırsatlar sağlayacaktır. Zangezur Koridoru’nun faaliyete geçmesiyle orta koridorun demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi artacak, bu da Pekin’den Londra’ya doğu-batı ticaretinin artmasına olumlu katkı sağlayacak. Orta koridorun etkinliğinin artmasıyla birlikte Azerbaycan ve Hazar Denizi üzerinde geliştirilebilecek projeler ve bölgede Nahçıvan ve Rusya ile sağlanabilecek işbirliği ile ülkemizin bölgedeki stratejik konumunun önemi artacaktır. ulaşım ve güç alanı. Ayrıca bölgede oluşacak yük hareketliliğinin Kafkasya’nın sonundaki illerin ekonomik olarak güçlenmesine ve özellikle lojistik departmanına yönelik istihdam sayısının artmasına olumlu etkilerinin olması planlanmaktadır.

ÇOK DAHA FAZLA AVANTAJ VE DAHA AZ MALİYET

Çin’in Generation Road Projesi’nin orta koridorunda yer alan bu sınır, toplam 4 bin 256 kilometre demiryolu ve 508 kilometre deniz yolunu kapsıyor ve Türkiye’yi de içine alıyor. Çin mallarının orta koridordan batıya taşınması, kuzey koridora (20 gün) ve güney koridora (14 gün) göre daha az zaman (12 gün) almakta olup, karayolu ve karayolu taşıması nedeniyle daha avantajlı ve daha az maliyetlidir. Bu koridordaki demiryolları daha yüksek standartta ve daha konforludur. görülür.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu